HOE HET WERKT

WHAT YOU SEE IS WHAT YOU EAT
Sommige films moet je niet alleen zien, die moet je proeven! Bij Cinema Culinair kijk je naar films als Chef, Julie & Julia, Tampopo of La Grande Bouffe en eet je exact dezelfde gerechten als in de film. Op de seconde nauwkeurig, zodat je eet what je ziet. Intenser dan dit kun je een film niet beleven. Genieten met al je zintuigen.

FILM & DINER EVENT
Bij de events geniet je van een film en een diner in prachtige zalen, als het Kurhaus in Scheveningen en Zaal Staal in Rotterdam. Met een groot filmscherm, goed geluid en heerlijke gerechten bereid door de chefkok. Na de ontvangst wordt het licht gedimd en start de film. Dertig seconden voor elk eetmoment in de film krijgt iedereen hetzelfde gerechtje. Dan komt er een banner in beeld die aftelt: 5, 4, 3, 2, 1 en proeven maar. Dat doen we zo’n zes à zeven keer in de film. Zien wat je eet. Eten wat je ziet.

TAKE AWAY
Zo nu en dan kun je de take away versie van Cinema Culinair bestellen, fijn voor als je thuis wilt genieten van ons concept.
Take away haal je af bij een van onze partner restaurants. Je warmt het eten op volgens de bijgeleverde heldere instructie, streamt de film (niet inbegrepen) en eet het eten op het aangegeven moment. Echt een heerlijk avondje thuis!
CORONA
Update februari 2022
Je kunt kaartjes kopen voor de geplande voorstellingen. Mochten die niet door kunnen gaan als gevolg van aanhoudende aangescherpte maatregelen, dan wordt een nieuwe datum gepland. Je kunt daarvoor een plek reserveren, of je krijgt je aankoopbedrag terug.
VERZORGD VOOR DE GASTEN
De tafels, stoelen en contactzones worden voor en na iedere voorstelling ontsmet.
De ruimte is goed geventileerd, er is een Co2 meter aanwezig.
De contactgegevens van de gasten zijn bekend via de bestellers van de kaartjes.
Wordt de voorstelling afgelast vanwege aangescherpte corona-maatregelen? Dan ontvang je je geld terug.
VERZOEK AAN DE GASTEN
Voel je je ziek? Blijf dan thuis. Je kunt het ticket aan iemand anders geven of doorverkopen.
Er is vanaf februari 2022 geen Coronatoegangsbewijs of mondmasker meer noodzakelijk.
FREQUENTLY ASKED QUESTIONS EVENT
over kaartjes kopen en voorstellingen
HOE KOM IK AAN KAARTJES?
Kaartjes zijn alleen hier online te koop op www.cinemaculinair.nl Bestel het aantal kaartjes dat je nodig hebt. Je kunt betalen met iDeal, we rekenen geen extra transactiekosten.
Nadat we de betaling ontvangen hebben ontvang je een mail waarin staat ‘je betalingsbewijs voor Cinema Culinair’. (NB: Check je spamfilter als je niets ontvangt). Bij die bevestigingsmail zit een pdf-factuur als pdf. We ontvangen je graag op naam van de besteller.
Enkele dagen voor de voorstelling sturen we je een email met praktische informatie. Kom op tijd en meld je met je achternaam bij de ontvangstbalie van Cinema Culinair.
KAN IK MIJN KAARTJES RUILEN OF TERUGGEVEN?
Antwoord: Gekochte kaartjes kunnen niet worden teruggegeven en zijn alleen geldig voor de betreffende voorstelling en datum. Echter, als een voorstelling is uitverkocht, maken we melding op het Facebook evenement. Je kunt dan je kaartjes ruilen of verkopen (als je wilt) op de event pagina. Dit gaat buiten Cinema Culinair om.
Als een voorstelling niet door kan gaan vanwege aangescherpte corona-maatregelen, dan krijg je je geld gewoon terug.
KAN IK KAARTJES RESERVEREN?
Antwoord: Dat gaat helaas niet. We kopen de ingrediënten per voorstelling in, dus werken we uitsluitend met voorverkoop.

KAN IK KAARTJES CADEAU GEVEN?
Antwoord: Ja, dat kan op twee manieren. Kijk op de cadeaupagina voor alle mogelijk cadeau-opties.
KUNNEN WE BIJ ONZE VRIENDEN ZITTEN?
Antwoord: Natuurlijk! Per bestelling zitten gasten naast elkaar. Als je los van elkaar kaartjes hebt gekocht, noem dan de naam van je vrienden / bestelnummer en we placeren jullie bij elkaar. Dit kan bij de bestelling of achteraf per mail, tot 2 dagen voor de voorstelling.
IS DRANK INBEGREPEN?
Antwoord: Bij de voorstellingen is een welkomstdrankje inbegrepen, maar andere drankjes niet. Je kunt drank bestellen vooraf aan de film en in de pauze. Afrekenen kan na de voorstelling met PIN of contant.

EEN VOEDSELALLERGIE, WAT NU?
Antwoord: ‘What you see is what you eat’ is ons motto, het concept staat helaas geen aangepaste menu’s toe. Als je een allergie hebt, check vooraf de allergenenkaart of de voorstelling voor jou geschikt is. We adviseren je om de specifieke gangen over te slaan of te ruilen met je tafelgenoot. Als je dat maar voor 1 of 2 gangen hoeft te doen, adviseren we je om lekker te komen. Twijfel je? Mail ons en we geven je een eerlijk persoonlijk advies.
ANDERE VRAGEN?
Heb je vragen of ontving je toch geen bevestiging/factuur? Mail naar info@cinemaculinair.nl en we beantwoorden je vraag snel en zo goed mogelijk. En kijk ook altijd even bij de HOE HET WERKT.